vereniging
bestuursbureau
scholen

Maand archief

Anouk

Januari

Proefjes zintuigen
Met het thema “Dit ben ik” hebben we veel geleerd over ons lichaam. De buitenkant, maar ook de binnenkant. Vandaag hebben we proefjes gedaan, waarin we onderzoeken hoe onze zintuigen werken. Welke zintuigen hebben we allemaal? Hoe wordt de informatie van de signalen van de zintuigen verwerkt?
Voelen, zien, horen, ruiken en proeven.

2020
Het jaar 2020 is begonnen. In de klas hebben we gesproken over de vakantie. Wat hebben de kinderen gedaan? Wat hoort er bij nieuwjaar? Oliebollen, vuurwerk, goede voornemens enz.
De kinderen hebben vuurwerk getekend met vetkrijt en daarna met wasco de lucht geschilderd.
De kinderen hebben ook nagedacht over goede voornemens. Ieder kind mocht er één kiezen en opschrijven/tekenen.

December

Kerst

De kinderen knutselen mooie sterren. Dit was wel moeilijk. Je moet stap voor stap de ster maken. Goed luisteren is hiervoor belangrijk. Ze zijn heel mooi geworden.

 

Bezoek Sinterklaas.

In de ochtend ontvingen wij Sinterklaas in de hal. Gelukkig heeft hij de weg naar onze school gevonden. We hebben mooie liedjes voor hem gezongen en ook een dansje laten zien. Alle kinderen mochten een voor een bij Sinterklaas komen. Het was geweldig.

 

 

Piet in het donker.

We hebben een brief van Sinterklaas gekregen. Piet heeft een probleem.  Hij ziet niks in het donker. Kan hij zo de namen van de kinderen lezen op het pakje? Kunnen jullie Piet helpen?

De kinderen hebben nagedacht over het probleem. Piet heeft licht nodig. Een zaklamp ? Een lataarnpaal op straat?  Hij heeft natuurlijk wel allebei zijn handen nodig om de kadootjes te pakken. En de lantaarnpaal gaat in de nacht uit.

Hoe werkt dat eigenlijk met licht? Je drukt op een knopje en dan gaat het aan en uit? We hebben geleerd hoe het werkt: De stroomkring.

De kinderen hebben ideeën bedacht voor het probleem en daarna ook echt gemaakt. Kijk naar super ideeën van de kinderen van rood 1:

November

Herfstwandeling in het bos.

Op dinsdag zijn we naar het bos gegaan. We hebben een wandeling gemaakt door het bos.
Wat zie je in het bos wat met herfst te maken heeft? De kinderen mochten in tweetallen een speurtocht doen.
Wie vindt de meeste herfstspulletjes?
Ook hebben de kinderen met vergrootglazen en spiegels paddenstoelen bekeken. Hoe ziet de onderkant van een paddenstoel eruit?

Oktober

Techniek (stroomkring en bee-bot)

Vandaag hebben we gewerkt met de techniekdozen. In kern 9 van veilig leren lezen is het thema Techniek. Hoe kan dat?…
dat als je op een knop drukt de lamp aan of uit gaat ?
dat als je aan de knop van de kraan draait het water begint te stromen?
dat de laptop een aan en uitknop heeft ? Waar werkt de laptop op?
dat er dingen zinken of drijven?
Er zijn zo veel vragen te bedenken rondom het thema techniek.
We hebben fijn gewerkt. Ook hebben we geprogrammeerd. Hoe werkt een robot?

 

September 

Voorlezen in de klas

Tijdens de Kinderboekenweek mochten de kinderen voorlezen aan de kinderen van hun eigen klas. Maar ze mochten ook voorlezen in de groep van juf Heidi of bij juf Lianne.

 

Kinderboekenweek 2019

Afgelopen maandag was de opening van de Kinderboekenweek. Het thema van dit jaar is: Reis mee. We hebben een leuk, interactief toneelstuk gezien van de juffen en meesters. Het ging over een reisbureau. Met welk voertuig ga je op vakantie ? Naar welk land? Wat voor taal spreken ze daar? enz. In de klas oefenen we iedere dag met lezen. Nu gaan de kinderen ook voorlezen bij de kleuters of bij juf Heidi.
Veel lezen is belangrijk. Oefenen jullie thuis ook mee ?

Appeltaartjes gemaakt

Vandaag hebben we appeltaartjes gemaakt. In kern 8 van Veilig leren lezen gaat oma een appeltaart maken. Maar hoe moet dat dan? De kinderen hebben zelf de appels gesneden en op de bodem gelegd. Daarna een beetje suiker en kaneel erover heen. En als laatst het taartje insmeren met ei. Daarna hebben we de taartjes 20 minuten in de oven gedaan. En klaar. MmmMmmm. Ze waren heerlijk.

Augustus

Eerste schoolweek

De eerste week zit erop. We hebben kennis gemaakt met elkaar. Er zijn twee nieuwe leerlingen in de groep gekomen. Welkom Kadir en Tarek.
Vooral in de eerste weken zijn we bezig met een fijne groep te vormen. We zijn veel bezig met de regels en afspraken in de klas en op school. Ook hebben we al gewerkt in het werkboek van rekenen en lezen. De eerste gymles van meneer Jos was super leuk, samenwerk spelletjes met de parachut. De verjaardagskalender is al helemaal af, zo weten we precies wanneer we een feestje in de klas hebben. Al met al een fijne week gehad.

Deze diashow vereist JavaScript.

Welkom op de groepspagina van ROOD 1.

In onze groep zitten de volgende kinderen:

Kadir, Natasha, Badran, Salim, Aditya, Lisa, Jeffrey, Hanane, Belinay, Kenjiro, Tarek, Nick, Gabriël, Liam en Thomas.

Praktische informatie voor het  begin van het schooljaar: 

Ons lokaal is in de rode gang en we zijn nummer 1.
• Inloop (8:20-8:30) Iedere dag is er een inloop. Het is de bedoeling dat de kinderen rustig binnenkomen. De eerste bel gaat om 8:20. De tweede bel gaat om 8.30.
Tijdens de inloop hangen de kinderen hun jas en tas aan de kapstok en zetten hun fruit en drinken in de klas, op de fruitkast.
• Werkdagen juf Anouk: maandag t/m vrijdag.
• De kinderen gymmen op maandag en woensdag, de kinderen moeten die dag gymkleren en schoenen mee naar school nemen.
• De kinderen krijgen iedere dag een weekkaart mee naar huis, hierop kunt u zien hoe uw kind het op school heeft gedaan. Uw kind moet de weekkaart ook elke dag weer mee naar school nemen.
• Iedere week is een kind “De koekjes monster”. Dat wil zeggen dat dat kind op vrijdag de koekjes verzorgd voor de afsluiting in de kring.

 

Nieuwe schooltijden:

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag is de school om 14:15 uit.
Op woensdag is de school om 12.30 uit.

Tot snel!

juf Anouk


download-180px

Snel contact

Kanunnikensven 1
5646 JD Eindhoven
Bel ons: 040-2111822

Waarnemend directeur:
Rita van Leeuwen
r.vanleeuwen@skpo.nl

YouTubeFlickrGooglePlus